Як самому зробити аналіз свого виступу

Корисно робити аналіз своїх виступів: що виходить, а що не виходить

І тренуватися!

Наприклад, проаналізувавши виступ, ви виявили, що погано виходить говорити «голосніше-тихіше».

Тому, що треба зробити? Потрібно в цьому тренуватися!

Мало подумати, що наступного разу було б непогано звернути увагу на гучність голосу. Потрібно тренуватись в проголошенні слів різною гучністю.

Тренуватися потрібно не на наступному виступі, а до виступу!

Аналіз виступів показує, чи підвищується Ваша кваліфікація або Ви вже тупцюєте на місці.

І потрібно освоювати  нові горизонти риторики.

Аналіз виступів показує, чи досягаєте Ви своїх цілей.

Але не слід робити аналіз виступу на основі вражень інших людей.

Ви самі повинні знати (Ви саме для цього і вчились, щоб знати!) як Ви виступили. Припустимо, комусь не сподобалось. Ну, і що? Припустимо, хвалять… Ну і що з того?

Набувайте свої власної думки про свій виступ.

Часто критика людей заснована на якихось шаблонах, а не на знаннях.

  • Наприклад, студентка жаліється: викладач зробив їй зауваження після виступу на семінарі в інституті, що потрібно вчитися виступати без жестів. 🙂
  • Інший приклад. Мого клієнта розкритикували за… паузи, що інші, мовляв, обходяться без пауз… 🙂

Критерієм успішного виступу є не враження окремих слухачів, а увага всіх слухачів під час виступу. І досягнення своїх цілей, поставлених перед промовою. І зріст вашої майстерності, від виступу до виступу.

Часто критикують за «хвилювання». Чому? – а треба ж за щось покритикувати! І дати пораду: «треба буди впевненішим в собі!»

Нехай це зростання буде незначним, малопомітним. Але – це показник розвитку! І не бійтеся експериментувати, дозвольте собі припускатися помилок.

І не слухайте критику з приводу цих помилок.

Не слухайте тих людей, які в ораторському мистецтві не розуміються.

/ Як самому зробити аналіз свого виступу / Аналіз виступу оратора / Ораторське мистецтво онлайн /

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *